10025 Boul. Acadie - Montreal (Québec) - H4N 2S1 Canada

Facebook Instagram

logo

7:30 a.m. - 6:00 p.m.

Monday to Friday

10025 Boul. Acadie
Montreal (Qc)
H4N 2S1 Canada

514.331.1244

info@emimontreal.ca

EMIM's preschool is composed of a daycare (children 18 months to 3 years old) and a preschool (3-5 years old). We offer a bilingual and educational program that follows the Montessori Method in conjunction with the regulations of the Ministère de la Famille de Québec (MFQ).

Montessori Philosophy

Madame Rania

J'apprécie beaucoup à l'ÉMIM le niveau du programme enseigné et surtout que les apprentissages sont accompagnés de tellement de joie d'apprendre chez mes deux enfants!
2017-10-11T03:36:28-04:00
J’apprécie beaucoup à l’ÉMIM le niveau du programme enseigné et surtout que les apprentissages sont accompagnés de tellement de joie d’apprendre chez mes deux enfants!

Danita Lopes

Les enfants sont bien entourés, les professeurs sont extraordinaires. Ils transmettent aux enfants leur passion pour leur matière et les amènent à aimer apprendre et s’intéresser à divers sujets.
2016-03-14T15:19:18-04:00
Les enfants sont bien entourés, les professeurs sont extraordinaires. Ils transmettent aux enfants leur passion pour leur matière et les amènent à aimer apprendre et s’intéresser à divers sujets.

Madame Grace

« Ça fait 4 ans que ma fille fréquente l’École Montessori International de Montréal et chaque fois qu'elle me remercie d'avoir choisi "cette école " pour elle, mon cœur se gonfle de joie car je sais qu'elle est pleinement épanouie et bien intégrée.
2017-10-11T03:37:07-04:00
« Ça fait 4 ans que ma fille fréquente l’École Montessori International de Montréal et chaque fois qu’elle me remercie d’avoir choisi “cette école ” pour elle, mon cœur se gonfle de joie car je sais qu’elle est pleinement épanouie et bien intégrée.

Stéphanie Thibault

Mon enfant apprend facilement, comme un poisson dans l’eau, avec la méthode Montessori! Pourtant, je doute fort qu’elle ait un trouble de l’attention et pourtant, à ÉMIM, c’est comme si elle n’en avait pas !!!
2017-10-11T03:22:20-04:00
Mon enfant apprend facilement, comme un poisson dans l’eau, avec la méthode Montessori! Pourtant, je doute fort qu’elle ait un trouble de l’attention et pourtant, à ÉMIM, c’est comme si elle n’en avait pas !!!

Niki Apollonatos

My daughter got into all her choices for high school. The small class sizes allow for individualized attention.
2017-10-11T11:28:45-04:00
My daughter got into all her choices for high school. The small class sizes allow for individualized attention.

Madame Kaddour

Madame la directrice, j'apprécie tour la rapidité, l'exhaustivité de vos réponses et le fait que nous puissions venir vous voir pour toutes nos préoccupations et être sûrs que vous allez trouver la meilleure solution pour les enfants.
2017-10-11T03:35:57-04:00
Madame la directrice, j’apprécie tour la rapidité, l’exhaustivité de vos réponses et le fait que nous puissions venir vous voir pour toutes nos préoccupations et être sûrs que vous allez trouver la meilleure solution pour les enfants.

Maria Montessori was an Italian physician, educator, and innovator, acclaimed for her   educational method that builds on the way children naturally learn.

She opened the first Montessori school—the Casa dei Bambini, or Children’s House—in Rome on January 6, 1907. Subsequently, she traveled the world and wrote extensively about her    approach to education, attracting many devotees. There are now more than 22,000 Montessori schools in at least 110 countries worldwide.

The education and philosophy of Maria Montessori is known all over the world for its highly efficient and organized classes that are different than those in other traditional educational settings.

The educational philosophy is centered on the idea of respect for the child. Children have the ability to pick up knowledge effortlessly, spontaneously and happily.

The Montessori system encourages each child to develop into an independent, autonomous individual who is confidant and ready to succeed.

Maria Montessori designed learning materials that are hands on and lead the child towards the ability to work in abstractions in numbers, letters and ideas. As the child grows, these materials are no longer relied upon and the child is able to understand abstractions thoroughly.

The teacher serves as an enthusiastic guide in the child’s progress from simple to complex concepts and ideas. The teachers provide a learning experience for the child by preparing an environment that the child is eager to discover.